اختصاصی تابناک مازندران/ استاندار مازندران:
استاندار مازندران گفت: مبارزه و کنترل آفات کشاورزان استان به ویژه باغداران مساله مهمی است و نباید از نظر دور شود و باغداران روستای بایع‌کلای نکا اقدامات خوبی در این بخش انجام دادند که رقابت در بازار را افزایش خواهد داد
کد خبر: ۱۰۷۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹ 14 November 2022

به گزارش تابناک مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از باغات مرکبات روستای بایع‌کلای شهرستان نکا عنوان کرد: در سال‌های گذشته به دلیل عدم وجود و اجرایی شدن عرضه مستقیم مرکبات، واسطه‌ها و دلالان این میوه‌ها را با حداقل قیمت از تولیدکنندگان خریداری و با قیمت بالایی به فروش می‌رساندند که برآنیم تا دست دلالان از بازار مرکبات مازندران کوتاه شود. 

باغداران بایع‌کلا نکا اقدامات خوبی در بخش مبارزه و کنترل آفات کشاورزان استان انجام دادند  

وی تصریح کرد: اکنون امکان عرضه مستقیم مرکبات در تمام شهرستان‌های استان به تهران وجود دارد و تولیدکنندگان می‌توانند با همراهی و مشاوره مسؤولان و کارشناسان جهاد کشاورزی به این کار مبادرت کنند.

استاندار مازندران با اعلام اینکه شناسنامه‌دار کردن مرکبات مازندران یکی از اقدامات مناسب برای حمایت تولیدکنندگان است، اضافه کرد: مرکبات مازندران در تراز بین‌المللی است و کشور هند، چین و روسیه مقصد صادرات مرکبات مازندران است و نباید وجود واسطه‌ها موجب شود که باغداران‌ما از سوددهی این‌محصول جا بمانند.

حسینی‌پور گفت: صادرات مهمترین اولویت ما در همه تولیدات باغی و کشاورزی است و باید باغداران و کشاورزان به تولیدات با کیفیت مطلوب توجه کرده و خود را به این تراز برسانند تا محصولات ما در بازار صادرات، قابل رقابت باشند.

وی گفت: مبارزه و کنترل آفات کشاورزان استان به ویژه باغداران مساله مهمی است و نباید از نظر دور شود و باغداران روستای بایع‌کلای نکا اقدامات خوبی در این بخش انجام دادند که رقابت در بازار را افزایش خواهد داد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با استفاده از سامانه‌ها نوین آبیاری، بذر و درختچه‌های اصلاح شده ضمن رونق تولیدات، برای صادرات مرکبات تلاش شود.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار